Nie sme ešte vo vašom meste? Pracujeme na tom!

Reklamačný poriadok

(zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

Formuláre na stiahnutie:

Reklamačný poriadok:

  1. Úvodné ustanovania
    1. Spoločnosť FLOMONI, s. r. o., so sídlom Sklabinská 1, 036 01 Martin, Slovenská republika, IČO: 55 685 234, DIČ: 2122059544, IČ DPH: SK2122059544, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, vložka číslo: 82983/L, konajúcou prostredníctvom: Ivan Fontáni, konateľ spoločnosti, tel. kontakt: +421 907 888 837, elektronický kontakt: info@flomoni.sk (ďalej len „ Poskytovateľ“) vydáva v súlade s ust. § 18 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „ Zákon o ochrane spotrebiteľov“), tento reklamačný poriadok.
    2. Účelom tohto reklamačného poriadku je informovanie používateľa v postavení spotrebiteľa (ďalej len „ Používateľ“), s ktorým Poskytovateľ uzatvoril Zmluvu na poskytnutie Služby, Kúpnu zmluvu, prípadne Zasielateľskú zmluvu v súlade s Všeobecnými obchodnými podmienkami používania Flomoni.sk pre Používateľov (ďalej len „ Všeobecné obchodné podmienky“ alebo aj „ VOP“), o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady Služby poskytovanej Používateľovi Poskytovateľom a/alebo Produktu dodaného Používateľovi Poskytovateľom prostredníctvom Flomoni.sk.
    3. Pojmy s veľkým začiatočným písmenom v tomto dokumente majú rovnaký význam, aký je im priradený vo VOP, pokiaľ tento dokument výslovne neustanovuje inak.
    4. Reklamačný poriadok sa vzťahuje len na Zmluvy na poskytnutie Služby, Kúpne zmluvy a Zasielateľské zmluvy uzatvorené medzi Poskytovateľom a Používateľom prostredníctvom Flomoni.sk. Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na Kúpne zmluvy uzatvorené medzi Kvetinárstvom a Používateľom prostredníctvom Flomoni.sk.
    5. Tento reklamačný poriadok sa uplatní len v prípade, ak bola uzavretá Zmluva o poskytnutí Služby, Kúpna zmluva, prípadne Zasielateľská zmluva medzi Poskytovateľom na strane jednej a Používateľom, ktorý je spotrebiteľom (podľa § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľov) na strane druhej.
    6. Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na zmluvné vzťahy s používateľom aplikácie Flomoni.sk, ktorý v rámci zmluvného vzťahu s Poskytovateľom nemá postavenie spotrebiteľa.
    7. Zodpovednosť za vady Produktu, vrátane záruky za akosť, pri vzťahoch, ktoré vznikli medzi Poskytovateľom a Používateľom, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľov sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
  2. ZODPOVEDNOSŤ POSKYTOVATEĽA ZA VADY SLUŽBY POSKYTOVANÉ PROSTREDNÍCTVOM FLOMONI.SK
    1. Poskytovateľ zodpovedá Používateľovi za to, že Poskytovateľom poskytovaná Služba bude spĺňať požiadavky na kvalitu ponúkanej Služby zodpovedajúcu povahe poskytovanej Služby.
    2. Poskytovateľ zodpovedá za vady, ktoré má Služba v čase jej poskytnutia Používateľovi, ak nie je v Zmluve na poskytnutie Služby, Zasielateľskej zmluve, VOP alebo tomto reklamačnom poriadku výslovne uvedené inak. Za vady Služby vzniknuté po čase uvedenom v prvej vete Poskytovateľ zodpovedá, ak boli spôsobené porušením jeho povinností vyplývajúcich zo Zmluvy na poskytnutie Služby, Zasielateľskej zmluvy, VOP alebo zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
    3. Služba pri poskytnutí nemá chyby a je poskytnutá v súlade so Zmluvou na poskytnutie Služby alebo Zasielateľskej zmluvy (ak je uzatvorená), ak:
      1. zodpovedá jej opisu v Zmluve na poskytnutie služby, Zasielateľskej zmluve (ak je uzatvorená), resp. vo Všeobecných obchodných podmienkach;
      2. je poskytnutá v dohodnutom termíne;
      3. je poskytnutá s náležitou odbornosťou a starostlivosťou;
      4. je v súlade s požiadavkami právnych predpisov.
    4. Predmetom reklamácie nemôže byť uplatnenie zodpovednosti za vadu Služby:
      1. ktorá bola spôsobená jej použitím/využitím v rozpore s VOP Poskytovateľa;
      2. vzniknutú v dôsledku dočasného prerušenia poskytovania Služby z dôvodov vyššej moci, najmä požiarov, živelných pohrôm, havárií, krízových situácií, teroristických útokov, štrajkov (zamestnancov tretích strán), nepokojov, výpadkov elektrickej energie, internetovej siete, pripojenia alebo z iných dôvodov vylučujúcich zodpovednosť,
      3. za ktorú Poskytovateľ nezodpovedá v zmysle VOP.
    5. Na žiadosť Používateľa je Poskytovateľ povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to umožňuje povaha veci, postačí namiesto záručného listu vydať Používateľovi doklad o zakúpení veci (faktúru) obsahujúci údaje, ktoré musí obsahovať záručný list, a to: obchodné meno, IČO a sídlo Poskytovateľa. Pokiaľ je poskytovaná dlhšia než zákonná záruka, Poskytovateľ určí podmienky a rozsah predĺženia záruky v záručnom liste.
    6. Poskytovateľ nezodpovedá za kvalitu Produktov a služieb (vrátane Služby doručenia Produktu prostredníctvom Kvetinového kuriéra) ponúkaných a dodaných Kvetinárstvami, akékoľvek reklamácie je potrebné uplatňovať priamo u Kvetinárstva, od ktorého bol Produkt objednaný.
  3. ZODPOVEDNOSŤ POSKYTOVATEĽA ZA VADY PRODUKTOV DODANÝCH PROSTREDNÍCTVOM FLOMONI.SK
    1. Poskytovateľ zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec (Produkt ponúkaný Poskytovateľom) pri prevzatí Používateľom alebo Príjemcom produktu. Poskytovateľ najmä zodpovedá Používateľovi, že v čase, keď Používateľ alebo Príjemca produktu Produkt prevzal:
      1. má Produkt vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak také dojednanie chýba, má také vlastnosti, ktoré Poskytovateľ alebo výrobca opísal v Aplikácii,
      2. sa Produkt hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie Poskytovateľ alebo výrobca uvádza alebo ku ktorému sa Produkt rovnakého druhu bežne používa,
      3. má Produkt požadovanú (prípadne právnymi predpismi ustanovenú) akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť.
    2. Ak nejde o Produkty, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá Poskytovateľ za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí Produktu v záručnej dobe (záruka).
    3. Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci (Produkt ponúkaný Poskytovateľom), jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
    4. Pri použitom Produkte Poskytovateľ nezodpovedá za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením. Pri Produkte predávanom za nižšiu cenu Poskytovateľ nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
    5. Pokiaľ Poskytovateľ Používateľovi nevydá pri predaji Produktu záručný list, na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady Produktu postačuje doklad o zakúpení veci (faktúru) vystavený Poskytovateľom a odovzdaný Používateľovi v súlade s bodom 2.5. týchto VOP.
    6. Záručná doba začína plynúť od prevzatia Produktu Používateľom alebo Príjemcom produktu. Ak má kúpený Produkt uviesť do prevádzky iný podnikateľ než Poskytovateľ, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia Produktu do prevádzky, pokiaľ Používateľ objednal uvedenie do prevádzky a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
    7. Práva zo zodpovednosti za vady Produktu, pre ktorý platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Ak ide o použitú vec, zaniknú práva zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia použitej veci Používateľom alebo do doby, na ktorej sa Poskytovateľ a Používateľ dohodli podľa § 620 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
    8. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Používateľ po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Poskytovateľ je povinný vydať Používateľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
    9. Ak dôjde k výmene veci, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
  4. UPLATNENIE REKLAMÁCIE
    1. V prípade výskytu vady Služby a/alebo vady Produktu má Používateľ právo vadu reklamovať. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady Služby a/alebo Produktu.
    2. Používateľ je oprávnený Službu poskytnutú prostredníctvom Aplikácie a/alebo Produkt dodaný prostredníctvom Aplikácie reklamovať:
      1. vyplnením online reklamačného formulára (reklamačný list), nachádzajúceho sa v Aplikácii, alebo
      2. e-mailom na e-mailovej adrese: reklamacie@flomoni.sk, alebo
      3. písomne poštovou zásielkou zaslanou Poskytovateľovi na adresu: FLOMONI, s.r.o., Sklabinská 1, 03601 Martin, alebo
      4. osobne v prevádzkarni Poskytovateľa na adrese: FLOMONI, s.r.o., Sklabinská 1, 03601 Martin. V prevádzkarni bude počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie.
    3. Poskytovateľ pri uplatnení reklamácie vydá Používateľovi potvrdenie. Potvrdením o uplatnení reklamácie sa rozumie najmä kópia reklamačného protokolu so záznamom o prijatí reklamácie alebo Používateľovi adresovaná správa obsahujúca písomné vyrozumenie o prijatí reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie Poskytovateľ doručí potvrdenie o uplatnení reklamácie Používateľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, doručí ho bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Používateľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
    4. Ak Používateľ, ktorý je spotrebiteľom uplatní reklamáciu, Poskytovateľ alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba poučí Používateľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu (§ 622 a 623 Občianskeho zákonníka).
    5. Reklamácia musí byť dostatočne určitá, najmä musí obsahovať nasledovné náležitosti:
      1. identifikáciu Používateľa uplatňujúceho reklamáciu (úplné meno a priezvisko), kontaktné údaje, na ktorých bude Používateľ o spôsobe vybavenia reklamácie upovedomený, v prípade ak Používateľ požaduje byť o spôsobe vybavenia reklamácie upovedomený na iné kontaktné údaje, než tie ktoré uviedol v Objednávke, alebo pri registrácii Používateľského konta,
      2. doklad o zakúpení Služby od Poskytovateľa, ktorým je buď záručný list alebo faktúra,
      3. podrobný opis reklamovanej vady (nedostatku) poskytnutej Služby spolu s prípadnou dokumentáciou preukazujúcou Používateľom uvádzané skutočnosti.
    6. V prípade ak reklamácia nemá potrebné obsahové náležitosti, vyzve Poskytovateľ Používateľa na ich doplnenie. Poskytovateľ je oprávnený vyzvať Používateľa na predloženie potrebných dokladov, ktoré sú pre riadne vybavenie reklamácie potrebné. Ak Používateľ, na základe výzvy Poskytovateľa reklamáciu nedoplní najneskôr do tridsať (30) dní odo dňa kedy bol na doplnenie reklamácie vyzvaný, Poskytovateľ reklamačné konanie zastaví, o čom upovedomí Používateľa.
    7. Lehota na vybavenie reklamácie podľa bodu 4.6 tohto reklamačného poriadku začína plynúť až po predložení a doplnení všetkých potrebných údajov a dokladov, vyžiadaných Poskytovateľom, t. j. podaním úplnej reklamácie.
    8. Používateľ je oprávnený reklamovať vadu Služby bezodkladne, najneskôr v lehote do dvadsaťštyri (24) mesiacov odo dňa kedy mu bola Služba zo strany Poskytovateľa poskytnutá (ďalej len „ záručná doba“).
    9. V prípade Služby poskytovanej v určitom časovom období, začína lehota na uplatnenie reklamácie plynúť momentom ukončenia poskytovania takejto Služby (dňom úplného dodania Služby). Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností, za poskytnuté plnenie (úplné dodanie Služby) sa
      1. v zmysle Zmluvy na poskytnutie Služby a VOP považuje využitie Služby objednania Produktu a Služby doručenia produktu (ak je požadovaná) na základe potvrdenej Objednávky Používateľa Poskytovateľom Služby a
      2. v zmysle Zasielateľskej zmluvy (ak je uzatvorená) a VOP považuje obstaranie prepravy (doručenie) Produktov Kvetinárstva z Prevádzky Kvetinárstva na Miesto doručenia na základe potvrdenej Objednávky Používateľa Poskytovateľom Služby; pričom obstaraním prepravy (doručenia) Produktov sa pre účely Zasielateľskej zmluvy a tohto reklamačného poriadku rozumie dojednanie spôsobu a podmienok prepravy Produktov podľa Objednávky Používateľa, zodpovedajúce čo najlepšie záujmom Používateľa.
    10. V prípade Produktu dodaného prostredníctvom Aplikácie, začína lehota na uplatnenie reklamácie plynúť momentom prevzatia Produktu Používateľom. V prípade, ak je reklamovaný Produkt doručovaný Používateľovi alebo Príjemcovi produktu kuriérom začína lehota na uplatnenie reklamácie plynúť od prevzatia Produktu od kuriéra.
    11. Práva zo zodpovednosti za vady Služby a/alebo vady Produktu, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
    12. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady Služby a/alebo vady Produktu až do doby vybavenia reklamácie podľa bodu 5.9. tohto reklamačného poriadku, sa do záručnej doby nepočíta. Poskytovateľ je povinný vydať Používateľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o spôsobe a dobe vybavenia reklamácie.
  5. VYBAVENIE REKLAMÁCIE
    1. Reklamácia sa vybavuje v rozsahu opisu vady Služby a/alebo Produktu uvedenej Používateľom v oznámení o uplatnení reklamácie podľa bodu 4.2. v spojení s bodom 4.5. tohto reklamačného poriadku (ďalej len „ Oznámenie reklamácie“).
    2. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Používateľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Poskytovateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Používateľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu chybnej Služby a/alebo Produktu, alebo ak sa vada týka len časti Služby a/alebo Produktu, výmenu chybnej časti Služby a/alebo Produktu za iné, ak tým Používateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na Cenu Služby alebo závažnosť vady. Poskytovateľ môže vždy namiesto odstránenia vady Produktu vymeniť vadný Produkt za bezvadný, ak to Používateľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
    3. Ak ide o vadu Služby, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby bolo možné Službu riadne užívať ako Službu bez vady, má Používateľ právo na primeranú zľavu z Ceny Služby alebo má právo od Zmluvy na poskytnutie Služby alebo Zasielateľskej zmluvy (ak je uzatvorená) odstúpiť.
    4. Ak ide o vadu Produktu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby bolo možné Produkt riadne užívať ako Produkt bez vady, má Používateľ právo na výmenu Produktu alebo má právo od Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Poskytovateľom a Používateľom odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Používateľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady Produktu, ak však Používateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady Produktu po oprave (aspoň 3-tí krát) alebo pre väčší počet vád (aspoň 3 vady) Produkt riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré však nebránia tomu, aby sa Produkt mohol riadne užívať ako Produkt bez vady, má Používateľ právo na primeranú zľavu z ceny veci.
    5. Ak Služba a/alebo Produkt má vady, o ktorých Poskytovateľ vie, je povinný Používateľa pri dojednávaní Zmluvy na poskytnutie Služby, Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Poskytovateľom a Používateľom, príp. Zasielateľskej zmluvy na ne upozorniť. Ak dodatočne vyjde najavo vada, na ktorú Poskytovateľ Používateľa neupozornil, má Používateľ právo na primeranú zľavu z dojednanej Ceny Služby zodpovedajúcu povahe a rozsahu vady; ak ide o vadu, ktorá robí Službu a/alebo Produkt neupotrebiteľnou, má tiež Používateľ právo od Zmluvy na poskytnutie Služby, Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Poskytovateľom a Používateľom, príp. Zasielateľskej zmluvy odstúpiť.
    6. Ak Poskytovateľ predáva vadný alebo použitý Produkt za zníženú cenu z tohto dôvodu, Používateľ nie je oprávnený reklamovať vadu, pre ktorú bola cena znížená. Ak má však predmetný Produkt so zníženou cenou ďalšiu (inú) vadu, nesúvisiacu so zníženou cenou, má Používateľ namiesto práva na výmenu Produktu právo na primeranú zľavu.
    7. Poskytovateľ pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností Používateľa poučuje, že Používateľ nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je (i) predaj Produktu zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Používateľa, Produktu vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Používateľa, alebo (ii) predaj Produktu, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
    8. Na základe rozhodnutia Používateľa, ktoré z práv uvedených v bodoch 5.2. až 5.5. tohto reklamačného poriadku uplatňuje, Poskytovateľ určí spôsob vybavenia reklamácie podľa 5.9. tohto reklamačného poriadku ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch (3) pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Služby a/alebo Produktu, najneskôr do tridsať (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie. O určení spôsobu vybavenia reklamácie Poskytovateľ informuje Používateľa odoslaním správy na e-mailovú adresu, príp. inú (poštovú) adresu uvedenú Používateľom na účely komunikácie v Oznámení reklamácie.
    9. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania poskytnutím opravenej Služby alebo odovzdaním opraveného Produktu, výmenou Služby a/alebo výmenou Produktu, vrátením Ceny Služby alebo kúpnej ceny Produktu, vyplatením primeranej zľavy z Ceny Služby alebo z ceny Produktu, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
    10. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako tridsať (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Používateľ právo od Zmluvy na poskytnutie Služby, Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Poskytovateľom a Používateľom alebo Zasielateľskej zmluvy (ak je uzatvorená) odstúpiť.
    11. O vybavení reklamácie Poskytovateľ vydá Používateľovi písomné potvrdenie, a to do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Písomným potvrdením o vybavení reklamácie sa rozumie kópia reklamačného protokolu so záznamom o vybavení reklamácie alebo Používateľovi adresovaný list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie môže byť Používateľovi odoslané na e-mailovú adresu, príp. inú (poštovú) adresu uvedenú Používateľom na účely komunikácie v Oznámení reklamácie. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení reklamácie (v podrobnom opise reklamovanej vady), alebo inom sprievodnom dokumente k reklamovanej Službe a/alebo Produktu. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo Používateľa na náhradu škody podľa zákona č. 294/1999 Z. z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom v znení zákona č. 451/2004 Z. z..
    12. Reklamačné konanie týkajúce sa reklamovaného Produktu môže byť začaté za predpokladu, že Používateľ doručí Poskytovateľovi reklamovaný Produkt na reklamačnú adresu. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie Poskytovateľom dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa bodu 5.9. tohto článku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Poskytovateľom; najneskôr však od momentu, kedy Poskytovateľ znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.
    13. Ak Používateľ reklamáciu Produktu uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Poskytovateľ vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Poskytovateľ je povinný poskytnúť Používateľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
    14. Ak Používateľ reklamáciu Produktu uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Poskytovateľ ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Používateľ zaslať Produkt na odborné posúdenie. Ak je Produkt zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Poskytovateľ bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Používateľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť Poskytovateľa za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Poskytovateľ je povinný Používateľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
    15. Používateľ má právo reklamovať u Poskytovateľa len Produkt, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo Poskytovateľ, vzťahuje sa naň záruka a Používateľ preukáže, že Produkt bol zakúpený u Poskytovateľa, t.j. predloží kópiu dokladu o kúpe tovaru, resp. záručný list, ak bol Používateľovi vydaný. Používateľ nemá nárok na vrátenie alebo výmenu Produktu, ktorý je bez vád.
    16. Nárok na uplatnenie záruky z vád Produktu u Poskytovateľa Používateľom zaniká:
      1. nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu (ak bol Používateľovi vystavený), príslušenstva alebo súčastí Produktu,
      2. neoznámením zjavných vád pri prevzatí Produktu,
      3. uplynutím záručnej doby Produktu,
      4. mechanickým poškodením Produktu spôsobeným Používateľom.
  6. RIEŠENIE SPOROV
    1. Ak Používateľ, ktorý má postavenie spotrebiteľa, nie je spokojný so spôsobom, akým Poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že boli porušené jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu alebo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona o ADR; a to za podmienok a spôsobom uvedeným v článku XV. Všeobecných obchodných podmienok.
  7. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
    1. Reklamačný poriadok je zverejnený na internetovej stránke Poskytovateľa www.flomoni.sk a akékoľvek záležitosti neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia prednostne VOP, Občianskym zákonníkom a Zákonom o ochrane spotrebiteľov. Poskytovateľ je oprávnený zmeniť tento reklamačný poriadok bez predchádzajúceho upozornenia Používateľov, ako aj bez ich súhlasu, pričom zmenu reklamačného poriadku zverejní na svojej internetovej stránke. Reklamačné konanie sa vždy riadi právnymi predpismi a znením reklamačného poriadku platného a účinného v čase uplatnenia reklamácie Používateľom.
    2. Momentom odoslania Objednávky spôsobom a za podmienok uvedených vo VOP Používateľ potvrdzuje, že sa s ustanoveniami reklamačného poriadku dôkladne oboznámil, ich obsahu porozumel a tieto akceptuje bez výhrad.
    3. Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 1.6.2024.